6 آگوست

یکی از ارکان نمازجمعه وحدت توحیدی است/ امام حسین(ع) با وحدت غیرتوحیدی امت کشته شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شهر مینو، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه دراستان و امام جمعه قزوین روز گذشته در جلسه شورای اداری محمودآباد نمونه گفت: تا وحدت نباشد امکان ندارد کارها به‌خوبی پیش برود. حال این وحدت را باید کجا پیدا کرد؟ اگر بنای این وحدت را در میعادگاه نماز جمعه گذاشتیم، نماز جمعه ما تبدیل می‌شود به پایگاه انسجام و وحدت توحیدی.

آیت‌الله عابدینی گفت: خیلی بهانه‌ها می‌شود برای ایجاد وحدت در نظر گرفت، مثلا شرایط اقلیمی یا جغرافیایی خاص یک منطقه یا زبان و گویش مشترک مردمان یک دیار و یا مشکلات مختلف شهری که سبب می‌شود مردم و مسوولین یک خطه برای رفع آ» گام بردارند اما همگی گذرا هستند و پایدار نخواهند بود.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: اما اگر گفتیم «واعتصمو بحبل الله جمیعاً» یعنی وحدت توحیدی شکل می‌گیرد. در دین اسلام وحدت به تنهایی معنا و مفهومی ندارد چرا که در طول تاریخ وحدت گاهی مضر هم بوده است.

وی گفت: مگر نه اینکه امام حسین(ع) کشته شده وحدت غیرتوحیدی مسلمین ظاهری زمان خود شد؟ مگر نه اینکه بارزترین وحدت مردمی در زمان اعدام شیخ فضل‌الله نوری رخ داد که وقتی پیکر شیخ را به دار کشیدند مردم دست و کف و هورا کشیدند؟ پس معلوم می‌شود وحدت به تنهایی مفید و مورد تایید نیست که البته وحدت اسلامی و مورد تایید ما وحدت توحیدی است.

آیت‌الله عابدینی گفت: در راه احقاق حق و درستی هم نباید از کمی جمعیت وحشت داشت چرا که امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: در راه هدایت الهی از کمی جمعیت هراس نداشته باشید و به کار خود ادامه دهید. این حدیث دقیقا ضد وحدت است! وحدتی که توحیدی باشد مورد تایید اسلام است.

امام جمعه قزوین تصریحکرد: یکی از ارکان نمازجمعه هم وحدت توحیدی است یعنی جدا از بازی‌های سیاسی احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها بیاییم و با هم ارتباط داشته باشیم. خود را با جناح‌ها و اظهارات ضد و نقیض و زودگذر حزبی تطبیق ندهیم .

وی افزود: امام‌جمعه نمی‌تواند دستخوش نوسانات آنی و زودگذر و منفعت طلبانه و غیراصولی برخی سیاسیون و گروه‌های سیاسی جامعه باشد. امام جمعه می‌بایست بر اساس تقوا و ایمان و تسلیم در پیشگاه خداوند کار تبلیغی و ارشادی خود را پیش ببرد.

آیت‌الله عابدینی گفت: لذا در نمازهای جمعه به دنبال وحدت توحیدی هستیم. وحدتی پایدار و عمیق که از عمق جان و قلب ما باشد. پایه این وحدت در جامعه ما می شود ولی فقیه، در این صورت است که وحدت ایمانی و توحیدی شکل می‌گیرد و وقتی بین خواص جامعه این وحدت قلبی و ایمانی و اعتقادی ایجاد شد می‌توان برکات آن را در اقشار مختلف مردم هم شاهد بود.

انتهای پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *